Bezglutenowa, bezmleczna dieta 1600 kcal

Dlaczego zdecydowałam się, żeby bezglutenowa, bezmleczna dieta zagościła na moim blogu? Otóż choruję na autoimmunologiczne schorzenie, w którym czasami zaleca się ograniczenie składników zwiększających przepuszczalność jelita. Postanowiłam wypróbować jej efekty na sobie. Przez 2 tygodnie będę stosować dietę, której 1 część publikuję dzisiaj, a 2 część za tydzień. Efekty, czy może zmianę samopoczucia będę opisywać. Zawsze podkreślam, ze eliminacja glutenu nie jest konieczna u wszystkich! Dieta jest wyliczona pod moje zapotrzebowanie.

Z diety eliminuję między innymi produkty takie jak:

  • chleb, mąka, makarony
  • kasza pęczak, kus kus
  • sos sojowy glutenowy
  • mąka żytnia, razowa, pszenna
  • płatki owsiane
  • ciasta, ciasteczka
  • czekolada
  • piwo
  • mleko
  • sery żółte, białe
  • jogurty
  • masło
  • lody

Włączam natomiast:

  • amarantus
  • mak, sezam
  • napój migdałowy
  • napój owsiany bezglutenowy
  • płatki owsiane bezglutenowe
  • soczewicę czerwoną i zieloną

Dietę oczywiście zbilansowałam w wapń, żelazo, witaminę D, witaminę C i witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.

UWAGI PRAKTYCZNE

Jeśli z jakiś względów zdrowotnych też nie możesz jeść glutenu i produktów mlecznych, możesz stosować dietę ze mną.

  • wszystkie warzywa można wymieniać

Posiłki takie jak:

  • dressing chilli
  • granola prozdrowotna
  • pasta z soczewicy
  • krem czekoladowy
  • pesto

możesz przygotować wcześniej, np. w niedzielę. Produkty te spokojnie wytrzymają tydzień w lodówce, a w tygodniu nikt nie ma czasu na stanie 4h przy garnkach. Są często używane w posiłkach. Ponadto większość rzeczy na kolację ponawia się następnego dnia na obiad/ lunch do pracy.

Poniżej podaję przepisy na 2 posiłki,których opisów przygotowania nie ujęłam w rozpisce (wybaczcie, dopiero od jakiegoś czasu korzystam z kcalmar.pro i mogę się czasem mylić 🙂 )

  • wrap jajeczny:

1. Jaja rozkłóć z białkami i pozostałymi składnikami.
2. Smaż cienkiego wrapa na suchej patelni, obróć na 2 stronę.

  • pasta z soczewicy

1. Soczewicę ugotuj w wodzie, słonecznik upraż na suchej patelni.
2. Zmiksuj soczewicę, koncentrat, przyprawy, czosnek i słonecznik.

Pamiętaj, że stosujesz dietę na własną odpowiedzialność.

Notka-Masło klarowane jest dozwolone na diecie bezmlecznej. Dajcie znać, czy takie diety są potrzebne na blogu.

Pobranie tutaj:

2 thoughts on “Bezglutenowa, bezmleczna dieta 1600 kcal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *