Dieta eliminacyjna w niedoczynności tarczycy: jadłospis

Przygotowałam jadłospis w hashimoto, czyli dietę redukcyjną dla osób z niedoczynnnością tarczycy typu Hashimoto: obecne w niej są prebiotyki, produkty o działaniu krwiotwórczym, cechuje ją bardzo wysoka zawartość witaminy C i kwasów tłuszczowych Omega 3.

Eliminujemy gluten i nabiał celem sprawdzenia samopoczucia. Po dwukrotnym powtórzeniu jadłospisu rekomenduję włączenie najpierw glutenu (2 tygodnie) i obserwowanie reakcji (wzdęcia, bóle głowy), następnie po 2 tygodniach włączenie nabiału (2 tygodnie) i ponowne obserwowanie reakcji.
Najlepszą rekomendacją jest jednak wykonanie testów na nietolerancję zanim przystapisz do diety eliminacyjnej! 

Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszystkich stać na dietetyka, czy testy na nietolerancję, stąd tez pomysł na utworzenie uniwersalnego jadłospisu. Redukcja w niedoczynności musi być delikatna, nie możesz spożywać 1400 kcal i liczyc, że odżywisz dobrze organizm, dlatego na początek proponuję 1900 kcal. Spróbuj i daj mi znać jak się czujesz po takiej diecie.

Więcej o diecie w Hashimoto tutaj

Dieta w chorobie Hashimoto

Zalecenia dotyczące jadłospisu:

Proszę o spożywania śniadania nie PÓŹNIEJ niż 1h po wstaniu, a kolacji nie PÓŹNIEJ niż 2,5 przed spaniem.
Zalecenia:
– używamy MASŁA KLAROWANEGO do smażenia oraz OLEJU RZEPAKOWEGO TŁOCZONEGO NA ZIMNO lub OLIWY Z OLIWEK do sałatek i pesto, ma to swoje uzasadnienie: w niedoczynności potrzebne są przeciwzapalne kwasy Omega 3
– dosypywać do posiłków natkę pietruszki i świeże zioła: mają działanie krwiotwórcze
– zadbać o obecność w diecie buraków, które również działają krwiotwórczo i oczyszczająco
– na prawidłową kondycję mikroflory wpływają płatki owsiane, ogórki kiszone,owoce typu maliny i jagody, wskazane w niedoczynności
– na czczo pić wodę z cytryną
– co 30 minut – godzinę szklanka wody
– pieczywo wskazane: bezglutenowe (można robić samemu lub kupić w sprawdzonych piekarniach, nie kupujemy paczkowanego pieczywa!)
– wskazane mięso: 1x w tyg minimum łosoś lub inne tłuste ryby, często drób (indyk i kurczak), wołowina (rostbef lub polędwica), rzadziej wieprzowina (jeśli już to polędwica, ewentualnie schab)
– do słodzenia: ksylitol ( u niektórych powoduje biegunkę, więc jeśli się pojawi to eliminujemy) lub miód pszczeli lub erytrytol
– wskazane produkty zbożowe: ryż brązowy/ dziki, ryż biały/ jaśminowy, makaron ryżowy, makaron bezglutenowy (do kupienia nawet w biedronce), kasza gryczana, quinoa, kasza jaglana rzadziej, płatki owsiane bezglutenowe
– kawę można pić do 3 filiżanek dziennie!
– napój ryzowy lub migdałowy

Pamiętaj, że taki jadłospis nie zastąpi wizyty u dietetyka i stosujesz go na własną odpowiedzialność.

Wierzę jednak, że poczujesz sie znacznie lepiej!

POBIERZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *