Pralinki owsiane

Coś szybkiego dla fanów płatków owsianych. Solidna dawka magnezu, witamin z grupy B, błonnika, węglowodanów i zdrowych tłuszczy. Pralinki to może za dużo powiedziane, ale smakują super.
Cóż, na tłusty czwartek je właśnie polecam dla osób, które są na diecie. Można też pokusić się o pączki pieczone, które mogą spożywać osoby z chorobami układu pokarmowego ( w przeciwieńśtwie do tych tłustych smażonych). Ja osobiście nie jestem fanką pączków, zawsze zostawiają tłuste ślady wszędzie, co strasznie mnie odpycha.
Ale mimo wszystko zamierzam dzisiaj przejść się do cukierni i w ramach rozpusty pokusić się o jakieś ciastko, a co mi tam. 🙂
Składniki na 8-10 ”pralinek”

  • 1 tabliczka czekolady gorzkiej
  • płatki owsiane
  • kilka łyżek mleka
  • opcjonalnie cukier (ja nie dałam)
Robi się je ekspresowo- najpierw topimy gorzką czekoladę w kąpieli wodnej, czyli ustawiamy miskę nad garnkiem z gotującą się wodą. Do roztopionej czekolady dolewamy kilka łyżek mleka, by otrzymać konsystencję gęstej polewy. Miseczkę z czekoladą ściągamy z garnka i sypiemy na oko płatki owsiane tak, by każdy płatek był nią oblany 🙂 Dodajemy ewentualnie łyżkę cukru.
Łyżeczką nakładamy masę do foremki na pralinki  ( ja użyłam silikonowej do kostek lodu :)) i chowamy do lodówki na 3-4 godziny.
Smacznego!

14 thoughts on “Pralinki owsiane

  1. moja mama tak samo 😀 kakao, masło, cukier i obtoczone w wiórkach kokosowych… do dziś pamiętam ten smak i robię zdrowszą wersję jak mnie najdzie na wspominki 😀
    mniam mniam, pyszne te Twoje kulki 😀
    ja też nie lubię smażonych pączków! pieczone są najpyszniejsze, ale w tym roku z nich rezygnuję ną rzecz serniczka z ricotty :p

  2. przeglądam teraz Twojego bloga i przypadł mi do gustu:) Nie są to drogie przepisy, trudno dostępne..wszystko znajdziemy obok w sklepie i dzisiaj wybieram się na zakupy i bedę eksperymentować z Twoimi przepisami:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *