Dieta oczyszczająca organizm

Wiele osób zapomina o konieczności regularnej detoksykacji organizmu. Niestety, nieoczyszczany organizm narażony jest na szereg komplikacji zdrowotnych. Dlatego też, absolutnie kluczowym dla naszego zdrowia jest systematyczny detoks organizmu.

Tym bardziej, że liczba otaczających nas toksyn stale rośnie. W powietrzu, wodzie, pożywieniu jest mnóstwo szkodliwych substancji, których usunięcie bywa naprawdę trudne.

Jak pozbyć się toksyn?

Oczyszczanie organizmu z toksyn można zrealizować wykorzystując rozmaite metody. Zdecydowanie najefektywniejsze są wszelkiego rodzaju diety oczyszczające. Ich skuteczność jest ogromna, ale nie są one zalecane przez dietetyków i lekarzy. Dlaczego?

Diety oczyszczające mają charakter głodówek. Oznacza to, że ich bilans wartości odżywczych jest mocno obniżony, a co za tym idzie – niedostateczny. Tym samym, organizm jest osłabiony, co może skutkować komplikacjami zdrowotnymi. Nic zatem dziwnego w tym, że żaden lekarz nie chce polecić tej formy oczyszczania organizmu. Co więcej, diety oczyszczające mogą skutkować efektem jojo.

Alternatywa dla diety oczyszczającej – Błonnik Witalny

Rozwiązaniem równie skutecznym, ale przy tym bezpieczniejszym jest zastosowanie suplementów diety, a konkretniej błonnika witalnego.

Błonnik witalny to zmikronizowane nasiona babki płesznik i babki jajowatej. Suplement ten oddziałuje na szereg funkcji organizmu. Jego najważniejsze właściwości pozwalają na:

  • Przyśpieszenie perystaltyki jelit
  • Przyśpieszenie metabolizmu
  • Regulację rytmu wypróżnień
  • Oczyszczenie jelit, wątroby oraz nerek
  • Ograniczenie wchłaniania trójglicerydów oraz „złego” cholesterolu

Efektywność błonnika witalnego nie podlega żadnej dyskusji. Potwierdzona została licznymi badaniami klinicznymi. Co więcej, błonnik witalny ochoczo polecany jest przez ekspertów i lekarzy. Wszak, jego pro-zdrowotne właściwości oddziałują nie tylko na detoksykację organizmu.

Reasumując, oczyszczać organizm można na wiele sposobów. Jednakże, tylko jeden z nich wykazuje dodatkowe właściwości pro-zdrowotne i nie stanowi zagrożenie dla zdrowia (nie powoduje absolutnie żadnych skutków ubocznych).

 

Pełnowartościowa dieta oczyszczająca, czyli kilka słów o zdrowych nawykach żywieniowych
Dieta oczyszczająca wbrew pozorom nie musi oznaczać głódówki. Toksyn z organizmu pozbędziemy się także za pomocą zbilansowanego, zdrowego jadłospisu. Trzeba mieć jednak na uwadze, że usuwanie szkodliwych substancji będzie przebiegało znacznie wolniej. Nie mniej jednak – jest to możliwe.

Jak zatem powinna wyglądać dieta oczyszczająca? Poznaj 10 zasad.

  1. Jadłospis musi być oparty tylko i wyłącznie na produktach niemodyfikowanych. Podstawą powinny być warzywa, owoce oraz ryby.
  2. W diecie powinno być jak najmniej cukru, soli i tłuszczów zwierzęcych. Zrezygnować należy również z czerwonego mięsa, kawy, herbaty oraz fast-foodów.
  3. Dieta powinna być zbilansowana indywidualnie, tj. w oparciu o wiek, aktualną wagę i wzrost oraz współczynnik aktywności fizycznej.
  4. Dieta musi być konsumowana regularnie, tj. pory posiłków muszą być stałe. Dzięki temu, układ trawienny będzie pracował wydajniej.
  5. Pierwszy posiłek należy jeść maksymalnie do godziny po przebudzaniu. Wówczas, zapotrzebowanie energetyczne wzrasta.
  6. Ostatni posiłek musi być konsumowany najpóźniej na trzy godziny przed snem. Gdy zjemy kolację później – istnieje duże prawdopodobieństwo, że dostarczony materiał nie zostanie wykorzystany.
  7. Dieta musi być bogata w płyny. Zaleca się spożywać wodę mineralną/źródlaną w ilości nie mniejszej niż 3 litry/doba.
  8. Jadłospis musi być urozmaicony. Kilku-składnikowe diety bardzo często są po prostu niepełnowartościowe.
  9. Koniecznym jest kontrolowanie własnej masy ciała przynajmniej raz w tygodniu.
  10. Zaleca się badać skład i budowę ciała.

 

Takową dietę warto wspomóc spożywaniem błonniku witalnego (polecamy wspomniany wyżej Fibre Select), czystkiem (zalecamy Cistus Plus) lub Spirulin Plus (wyciąg ze spiruliny i chlorelli).

 

 

Dodaj komentarz