7 aplikacji ułatwiających odchudzanie

Jeśli tak jak ja jesteście zwolennikami ułatwiania sobie życia, pokochacie aplikacje mobilne! Obecnie nie wyobrażam sobie zapisywania na kartce tego co jadłam, czy liczenia w excelu- robi to za mnie moja komórka, a raczej cudowne aplikacje mobilne. Wprowadzam produkty do bazy, ćwiczenia, czy szukam odpowiednich treningów właśnie za pomocą smartfona. Muszę poświęcić ok 15-20 minut dziennie, najczęściej w autobusie lub tramwaju, żeby kontrolować swoją dietę i wydatki energetyczne. Dla mnie super: pod koniec dnia mam feedback ile zjadłam, jak to wygląda procentowo, ile kroków przeszłam i co mogłabym poprawić. Poznajcie zatem 7 aplikacji ułatwiających odchudzanie:

  • Fitatu

Fitatu ma piękny, przejrzysty design. Po instalacji wybieramy sobie ile chcemy jeść kcal, białka, tłuszczu i węglowodanów lub pozwalamy aplikacji na automatyczne dopasowanie odpowiednich poziomów. Aplikacja jest intuicyjna- ma fajne paski pokazujące pokrycie zapotrzebowania na poszczególne składniki. Dużym atutem jest możliwość dodawania produktów w porcjach, a nie tylko w gramach ( nie każdy wie ile gramów ma np. bułka). Poza tym można widzieć nawet spożycie witamin i składników mineralnych oraz dodać trening.

  • My fitness pal

Aplikacje My fitness pal i Fitatu mają ten sam cel: kontrolę spożycia składników i kcal, natomiast o ile uważam Fitatu za bardziej intuicyjną, to Fitness pal jest aplikacją mocniej rozbudowaną. Dodawane są m.in. powiadomienia o naszych osiągnięciach w głównym panelu, możemy dodawać znajomych, co bardziej motywuje, a również treningi są bardziej obszerne. W Fitness pal mamy krokomierz i możemy ustawić przypomnienia np. o konieczności zważenia się albo treningu.

  • WalkLogger

Tutaj nie ma się co rozpisywać, świetna appka do liczenia kroków. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że im więcej chodzimy, tym więcej spalamy kcal. Niektórym pacjentom zalecam zamianę komunikacji miejskiej na spacery- i daje to świetne rezultaty. W aplikacji możemy ustawić sobie cele i nie ma nic bardziej motywującego niż powiadomienie „osiągnąłeś swój dzienny limit kroków” 🙂 Polecam wszystkim osobom, które chcą więcej korzystać ze swoich nóg.

  • Caynax Home

Aplikacja stosunkowo niedawno przeze mnie odkryta- super plany do ćwiczeń. Głos mówi co mamy robić, mamy też licznik czasu no i ćwiczenia same w sobie są fajne, chociaż niektóre dają naprawdę w kość (tabata). Polecam jej zainstalowanie jeśli nie macie czasu na siłownię, biegi i wolicie ćwiczyć na własną rękę w domowym zaciszu. Są też 30-dniowe wyzwania, które możemy znaleźć w internecie na kartkach- ale po co komu kartka, skoro wszystko można mieć w jednym telefonie? 🙂

  • Atlas ćwiczeń

Wow, to jest potężne kompendium planów treningowych wraz z ciekawymi artykułami, opisami ćwiczeń i filmikami. Przeklikanie się przez całą appkę zajmuje dużo czasu, ale warto: możemy dopasować trening na dowolną partię ciała, dobrać sobie gotowy już plan treningowy, czy poczytać o rodzajach ćwiczeń. Dla mnie coś idealnego na zapoznanie się np. z dobrą techniką ćwiczeń.

  • Zdrowe zakupy

Coś dla fanów zdrowej i nieprzetworzonej żywności. Bierzesz produkt, przykładasz smartfon i tyle- aplikacja pokazuje jakie składniki są szkodliwe, a które nie. Jeśli jesteś laikiem i nie orientujesz się w dodatkach do żywności- to coś dla Ciebie, korzystaj z niej na zakupach i skanuj do woli.

  • Fabulous

Ciekawa aplikacja motywująca do zmiany nawyków w różnych dziedzinach życia. Jest po angielsku więc konieczność znajomości tego języka. Można wybrać sobie cele, a aplikacja dobiera nam wyzwania, które musimy spełnić. Każde wyzwanie przybliża do realizacji określonego celu- dla mnie bardzo fajne narzędzie motywujące.

2 thoughts on “7 aplikacji ułatwiających odchudzanie

  1. Tego typu aplikacje są bardzo przydatne ponieważ w każdej chwili mamy dostęp do wprowadzonych danych i zmierzonych jednostek treningowych. Warto jednak pamiętać, aby sama zabawa aplikacją nie pochłaniała nam czasu, który moglibyśmy przeznaczyć na trening!

  2. Z pewnością warto korzystać z tego typu aplikacji ponieważ pomaga ona w utrzymaniu systematyczności. Z drugiej strony trzeba uważać, aby korzystanie z programu nie przysłoniło nam tego co najważniejsze czyli samego treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *