Chałwowa owsianka

Ostatnimi czasy jem bardzo dużo owsianek na śniadanie- sycą, są zdrowe i smaczne. Dużo eksperymentuję, a smaczniejsze owsianki publikuję na blogu. Po ostatniej, kakaowo- orzechowej przyszedł czas na chałwę. Ponieważ boje się tych sklepowych, dla mnie za słodkich, zrobiłam sama masę chałowową w kilka minut. Sezam jest źródłem zdrowych tłuszczy, wapnia, fosforu, magnezu, zawiera też dużo lecytyny usprawniająca pracę mózgu.

Składniki na 1 porcję:
  • DOMOWA CHAŁWA: ziarna sezamu uprażone na patelni, łyżka miodu
  • pół szklanki mleka
  • łyżeczka miodu/ łyżeczka masy kajmakowej
  • 4 łyżki płatków owsianych
W malakserze lub młynku mielić tak długo uprazone ziarna sezamu aż staną się kleiste, wtedy dodać miód i mielić dalej- do uzyskania pożądanej konsystencji.
Do gotującego się mleka wsypać płatki owsiane i gotować około 5 minut do zgęstnienia masy. Odstawić owsiankę i dodać 1-2 łyżki wcześniej zrobionej masy chałwowej oraz dodać miód/ masę kajmakową, wymieszać, odstawić na minutkę i podawać.
Smacznego!

28 thoughts on “Chałwowa owsianka

  1. Prezentuje się świetnie! Ale boję się chalwy – ostatni raz jadlam ją jakies 10 lat temu i… Zjadlam 'troche' za dużo… Tak czy owak – muszę dac jej chyba kolejną szansę!

  2. Choćbym nie wiem jak zrobiła owsiankę, nie mogę się do niej przekonać. Wiem, że jest źródłem zdrowia, ale jak do tej pory jedyna postać w jakiej zjadam płatki owsiane, to ciastka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *