Mleko, orzechy ma… owsianka.

To prawdopodobnie najlepsza owsianka jaką jadłam. Gęsta, kremowa, piankowa, czekoladowa, orzechowa 🙂 Połączenie orzechów laskowych i czekolady jest niezawodne. Już nieraz pisałam o dobroczynnych właściwościach orzechów laskowych- są źródłem witaminy młodości ”E”, zawierają nienasycone tłuszcze niezbędne w profilaktyce chorób układu krążenia, błonnik, cynk, czy krwiotwórcze żelazo. Płatki owsiane natomiast zawierają ponad trzykrotnie więcej błonnika w 100g niż np. pszenna bułka.
Szacunkowa wartość energetyczna takiej owsianki- 502 kcal.
Składniki na 1 osobę:

  • 3/4 szklanki mleka (może być roślinne np, migdałowe)
  • orzechy laskowe ( u mnie pół garści)
  • 2 łyzki naturalnego kakao lub 3 kostki gorzkiej czekolady
  • płaska łyżeczka ksyltiolu / cukru/ miodu (jeżeli dodajecie kakao to proponuję dosypać więcej cukru)
  • 1 białko (ubite na sztywno)
  • 2-3 łyżki płatków owsianych+2-3 łyżki otrębów owsianych
Do gotującego się mleka wsypać płatki owsiane, otręby i cukier. Gotować do momentu wyparowania mleka  (około 5-8 minut) mieszając od czasu do czasu. Zagęszczoną owsiankę odstawić z palnika, dodać natychmiast czekoladę/ kakao, zmielone na pył (w młynku lub malakserze) orzechy laskowe i wymieszać do połączenia się składników. Na końcu wmieszać ubite na sztywno białko (nadaje owsiane piankową konsystencję), można jeszcze przykryć owsiankę talerzykiem na kilka minut, aby płatki bardziej spęczniały.

Smacznego!

 

 

25 thoughts on “Mleko, orzechy ma… owsianka.

  1. Z ciekawości przeliczyłam, przy mleku krowim 1,5 %, 3ł.płatków, 2 otrębów i (aż, bo dla mnie to dużo) łyżce miodu + reszta wymienionych przez ciebie składników owsianka mieści się w przedziale 500 kcal. 🙂 Może nie jest to do końca posiłek na redukcję, bo trzeba by go okroić do tych 400kcal, ale nazywanie go kalorycznym to też przesada. 🙂 Przepraszam, że się tu wymądrzam, tylko tak mnie zastanowiła gra słów. Tak czy siak pysznie na śniadanie, pozdrawiam. 🙂

    1. Cieszę się, że piszesz co myślisz na ten temat 🙂 Tak naprawdę to nie można jednoznacznie stwierdzić, czy to śniadanie jest kaloryczne- dla szczupłych, drobnych osób o małej aktywności fizycznej to śniadanie będzie przekraczało zalecaną normę (25% zapotrzebowania dziennego to śniadanie) jednak dla osób np. o umiarkowanej aktywności fizycznej 500 kcal to odpowiednia kaloryczność. Zatem poprawię mój wpis, żeby już nie było nieścisłości 🙂

    2. Ulżyło mi, że nie odebrałaś tej wypowiedzi negatywnie, bo to nie było jej celem.Cenię sobie taką wymianę zdań i masz rację, co organizm, to inne zapotrzebowanie na kcal. Czuję się też w obowiązku dodać, że jadłam bardzo podobną, bo czekoladową owsiankę na dzisiejsze śniadanie.:) Z prażonych płatków owsianych z kakaem, bananem, kawałkiem gruszki i odrobiną pasty sezamowej. 🙂 Chyba tylko dzięki niej przetrwałam dzisiejszy dzień w szkole i pracy. Więc jestem jak najbardziej za! dla twojej propozycji.

  2. Uwielbiam owsianki, można je robić na tyle różnych sposobów, że nigdy mi się nie znudzi! Lubię dodawać do niej świeże lub suszone owoce, pestki dyni czy słonecznika. Kakao ani cukru nie dodaję, bo nie lubię 😉

  3. Moja przygoda z owsianka dopiero sie zaczyna i zastanawiam sie czy bez dodatku cukru (czy tez innych substancji slodzacych) bedzie ona smaczna?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *